Shoppaile ajoneuvolla

Ketjut, rattat ja voimansiirtolinjat



Bakdrev alu 1303.43

250 kr incl tax

Bakdrev JTA 1304,47

267 kr incl tax

* Bakdrev 1877.41

247 kr incl tax

* Bakdrev 215.47

178 kr incl tax

* Bakdrev 333.41

820 kr incl tax

* Bakdrev 7086.48Z

552 kr incl tax

* Bakdrev 812.41

435 kr incl tax

* Bakdrev 812.43

435 kr incl tax

* Bakdrev 827.52

739 kr incl tax

* Framdrev 330.15

400 kr incl tax

* Framdrev 331.15

380 kr incl tax

* JT bakdrev 18.45

207 kr incl tax

* Bakdrev alu 2080.39 (Marchesini)

314 kr incl tax

* Bakdrev alu 2080.40 (Marchesini)

314 kr incl tax

* Bakdrev alu 2080.41 (Marchesini)

329 kr incl tax

* Bakdrev alu 2080.42 (Marchesini)

329 kr incl tax

* Bakdrev alu 2080.43 (Marchesini)

375 kr incl tax

* Bakdrev alu 2080.44 (Marchesini)

415 kr incl tax

* Bakdrev alu 2080.45 (Marchesini)

415 kr incl tax

* Bakdrev alu 2080.46 (Marchesini)

415 kr incl tax

* Bakdrev alu 2080.47 (Marchesini)

440 kr incl tax

* Bakdrev alu 2080.48 (Marchesini)

440 kr incl tax

* Bakdrev alu 461.53

430 kr incl tax

* JT bakdrev alu 1308.48

481 kr incl tax

*D.I.D 525ZVM-X Reel 100ft incudes 20pcs ZJ

28045 kr incl tax

*TALON Bakdrev TR379 Gold

658 kr incl tax

*TALON Bakdrev TR379 Gold

658 kr incl tax

AM6 framdrev 10t

AM6 framdrev 10t

81 kr incl tax

AM6 framdrev 12T

AM6 framdrev 12T

79 kr incl tax

AM6 framdrev 420 13t

AM6 framdrev 420 13t

76 kr incl tax

Behöver du byta drivpaket på din moped, motorcykel eller fyrhjuling?

Här hittar du allt du behöver för det. Vi har modellanpassade drev från marknadsledande JT sprocket och Supersprox. Alla Supersprox drev är tillverkade i Europa.

Vi har Japanska kedjor från marknadsledande D.I.D, EK chain, Regina, Esjot, Tsubaki och RK.

Ska du bygga något custom som du inte hittar drev till? Vi har universal 520 drevämnen du kan svarva och borra till vad du vill.

När ska du byta din kedja och drev? Det är en fråga vi ofta får. Det enklaste sättet att kolla det på är att dra ut kedjan i bakkanten på bakdrevet. Glappar den ut att du ser ljus emellan drevet och kedjan är den sliten och bör bytas. Glappar den bara lite och du inte ser igenom är det okej.

Tips om du ska spänna kedjan som gäller de flesta mopeder och motorcyklar. Börja med att kolla manualen hur mycket slack det ska vara och var du ska mäta det. På vissa modeller står det på svingen. Efter det lossar du på bakhjulsmuttern lite. Du behöver inte skruva av den helt. Efter det skruvar du ut kedjespännarna jämt på bägge sidor tills du får rätt slack. När det är klart kan du dra fast bakhjulet igen med rätt moment som också står i manualen. Är du ändå osäker på om det är rätt kan du och en passagerare sätta sig på hojen och kolla att det fortfarande finns lite spel på kedjan. Blir den spänd som fiolsträng då behöver du lossa lite på den.

Motorcyklar med singelsving som Ducati och MV agusta ofta har är det lite anorlunda. Kolla då manualen hur du gör. Det generella är annars att lossa på låsbultarna till expandern. Efter det roterar man sedan navet så hjulet flyttas bakåt tills du fått rätt slack. När det är klart skruvar du fast det igen med rätt moment.

Till din fyrhjuling har vi modellanpassade drivknutar, drivaxlar, damaskband och damasker. Vi rekommenderar vår universal damask som passar alla fyrhjulingar som du enkelt monterar genom att blåsa den över drivknuten med ett expanderverktyg.

Här hittar du tillbehör som kedjespännare, bultar till kedjespännare, kedjerullar och bultar till drevet: Kedje och drevtillbehör | Sweetbike

Här hittar du kedjestyrare och svingskydd: Kedjestyrare och svingskydd | Sweetbike

Hittar du inte vad du söker eller vill ha hjälp med byte eller att spänna kedjan kontakta oss på info@sweetbike.se eller ring oss på 018-418 27 80.