Shop By Vehicle

Inner tubes and mousse



AirMousse Enduro 0,5 bar

  • 110/100-18
  • 120/90-18
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse Enduro 0,5 bar Soft

  • 140/100-18
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse Enduro 0,5 bar

  • 140/80-18
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse Enduro 0,5 bar

  • 90/100-21
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse Enduro 0,5 bar

  • 90/90-21
  • 80/100-21
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse Enduro 0,8 bar

  • 100/100-18
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse Enduro 0,8 bar

  • 110/100-18
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse Enduro 0,8 bar

  • 140/100-18
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse Enduro 0,8 bar

  • 140/80-18
  • 1609 kr incl tax

    AirMousse Enduro 0,8 bar

  • 90/100-21
  • 1660 kr incl tax

    Airmousse Light Weight Performance 0,7 bar

  • 90/90-8
  • 1225 kr incl tax

    Airmousse Light Weight preformance 0,7 bar

  • 120/90-18
  • 1225 kr incl tax

    Airmousse Light Weight preformance 0,7 bar

  • 140/80-18
  • 1225 kr incl tax

    AirMousse Mini MX 0,8 bar

  • 70/100-19
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse Mini MX 0,8 bar

  • 90/100-16
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse Mini MX BIG SIZE 0,8 bar

  • 70/100-19
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse Mini MX BIG SIZE 0,8 bar

  • 90/100-16
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse MX 0,8 bar

  • 110/90-19
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse MX 1,1 bar

  • 100/90-19
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse MX 1,1 bar

  • 110/90-19
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse MX 1,1 bar

  • 120/90-19
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse MX 1,1 bar

  • 70/100-19
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse MX 1,1 bar

  • 80/100-21
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse MX 1,1 bar

  • 90/100-16
  • 1660 kr incl tax

    AirMousse MX/Enduro 0,8 bar

  • 90/90-21
  • 80/100-21
  • 1660 kr incl tax

    Continental innertube 12 1/2

  • 2.75-12 1/2
  • 80 kr incl tax

    Deli Tire innertube 8"

  • 3.50-8
  • 4.00-8
  • 100/90-8
  • 90/100-8
  • 110/90-8
  • 100/100-8
  • 97 kr incl tax

    Drag specialties innertube 21"

  • 4.00-21
  • 4.10-21
  • 120/70-21
  • 110/90-21
  • 248 kr incl tax

    DRC Rim hole plugs 2pcs

    40 kr incl tax

    Dunlop Mousse FM18 C Re.

  • 120/90-18
  • 140/80-18
  • 2277 kr incl tax

    Har du fått punktering på din motorcykel, moped eller fyrhjuling?

    Oftast om däcket fortfarande är i bra skick räcker det med att bara byta eller montera en innerslang. Så du slipper köpa ett nytt däck. Vi har ett brett sortiment med innerslangar av hög kvalité i alla storlekar för din motorcykel, moped eller fyrhjuling.

    För dig som kör cross eller enduro är det värt att fundera på att byta till mousse i stället. Då slipper du riskera att få punktering och så kan du välja bland olika hårdheter som motsvarar olika däckstryck. Det möjliggör att du kan köra med ”lägre däckstryck” utan att få punktering så du får bättre fäste och köregenskaper. Vid montering av mousse blir ventilhålet i fälgen öppet som gör att det kommer in smuts som nöter på moussen. För att undvika det finns det gummipluggar att köpa som du enkelt trycker ner i hålet. Men det är så klart både billigare och enklare att byta däck om du väljer att köra med innerslang. Men då är det viktigt att välja en förstärkt innerslang. De vanliga innerslangarna är tunna och klarar inte av att köra i hård terräng med.

    Kör du med tjockslang på din cross eller enduro och ändå får punktering. Kolla då om ventilen har rivits av från slangen. Har den gjort det behöver du kolla över skicket på däckslåset. Även om låset ser bra ut har vi märkt att ofta original däcklås är ganska smala och korta. Så om det hänt trotts däcklåset ser bra ut är det värt att uppgradera till ett nytt. De nya vi erbjuder är av hög kvalité som ofta är bredare och längre som gör att det håller däcket på plats. Vi använt oss av dem i många år och är nöjda. Här hittar du däcklåsen: Däck och hjultillbehör

    Kolla även att fälgbandet är i bra skick. Är fälgbandet dåligt kan ekernipplarna börja skava emot slangen som gör att du får punktering. Använd inte tape i stället för fälgband. Gör du det blir det tätt mellan fälgen och ekrarna så det bildas fukt emellan som gör att ekrarna börjar rosta och fälgen oxiderar.

    Ska du byta däck eller innerslang själv? I så fall är det bra om du kollar att du har bra verktyg för det. Filtrerar du ut universalprodukter i kategorin hittar du alla verktyg du behöver för att göra bytet så smidigt som möjligt. Du hittar bland annat däckjärn, däckmonteringsställning, ventildragare och däckkantshållare. Du hittar även fett som du kan använda vid montering som gör att däcket glider på enklare. Det minskar även risken för att klämma hål i innerslangen vid montering.

    Ska du på en längre resa är det bra att ha med en däcktrycksmätare och punkteringsspray eller ett reparations kit för innerslangar. Däcktrycksmätaren gör det enkelt för dig att kolla dina däcktryck. Håller du inte koll på trycket i däcken och det blir fel tryck ökar slitaget på däcken avsevärt. Punkteringsspray eller reparations kit för innerslang är bra ifall du råkar ut för en punktering och behöver en nödlösning för att ta dig till närmaste serviceställe eller hem.

    Hittar du inte vad du söker eller vill ha hjälp med montering kontakta oss på info@sweetbike.se eller ring oss på 018-418 27 80.