Shoppaile ajoneuvolla

Jäähdytys



* AXP Radiator Braces Black Spacers Kawasaki KX250

982 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Black Spacers Kawasaki KX250

921 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Black Spacers Kawasaki KX450

921 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Black Spacers Ktm EXC125-SX1

941 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Black Spacers Ktm EXC250-EXC

881 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Black Spacers Ktm EXCF250-EX

881 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Black Spacers Ktm SX125-EXC1

881 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Black Spacers Ktm SX-F250-SX

921 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Black Spacers Yamaha YZ450F-

982 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Gas-gas EC250 0

921 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Suzuki RMX450 1

1053 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Suzuki RMZ250 0

881 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Yamaha WR250F 0

881 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Yamaha WR250F 0

941 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Yamaha WR450F

921 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Yamaha WRF450 1

931 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Yamaha YZ250 02

921 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Yamaha YZ250F 0

941 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Yamaha YZ250F 0

921 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Yamaha YZ250F 0

941 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Yamaha YZ250-YZ

941 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Yamaha YZ426-WR

941 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Blue Spacers Yamaha YZ450F 0

921 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Beta 350RR-430RR

1022 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Gas-gas EC200-EC

1053 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Gas-gas EC250 00

921 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Gas-gas EC250-EC

982 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Gas-gas EC250F-E

1093 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Honda CR125 02-0

941 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Honda CR125 05-0

941 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Honda CR250 02-0

941 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Honda CR250 05-0

881 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Honda CRF250 04-

881 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Honda CRF250 13

982 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Honda CRF450 02-

941 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Honda CRF450 05-

881 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Honda-Hm CRF450X

881 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Husqvarna TE250-

1027 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Husqvarna WR125

982 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Husqvarna WR125-

941 kr incl tax

* AXP Radiator Braces Red spacers Yamaha YZ450F 14

982 kr incl tax

AM6 lämpöanturi 2 liitin

293 kr incl tax

AM6 vesipumppuntiiviste

25 kr incl tax

Athena vesipumppunkorjaussarja

303 kr incl tax

AXP Radiator Braces Black Sherco SE250I-SE300I-250

1083 kr incl tax

AXP Radiator Braces Black Spacers Kawasaki KX250F

982 kr incl tax

AXP Radiator Braces Black Spacers Kawasaki KX250F

982 kr incl tax

AXP Radiator Braces Black Spacers Kawasaki KX450F

982 kr incl tax

AXP Radiator Braces Black Spacers Kawasaki KX450F

982 kr incl tax

AXP Radiator Braces Black Spacers Ktm EXC125-200 1

1002 kr incl tax

Har du problem med kylningen på din cross/enduro, motorcykel, moped eller fyrhjuling?

Här hittar du information hur du kollar kylsystemet och produkter som kylare, kylarlock, kylarvätska, vattenpumpsreparationssatser, packboxar, fläktar, fläktkåpor och fästen.

Överhettar din vätskekylda cross/enduro, motorcykel, moped eller fyrhjuling?

Det vanligaste felet om den överhettar är att det är något fel med termostatet att den inte öppnar när den ska som gör att kylarvätskan inte cirkulerar i systemet som det ska. Då överhettar motorn. För att testa termostatet kan du montera bort det och lägga det i en kastrull med vatten som du lägger på en platta för att värma upp det. Före vattnet börjar koka ska termostatet röra på sig och öppna upp sig att kylarvätskan slipper att flöda igenom. Händer inget när du gör det är termostatet slut. På trimmade mopeder monterar vi alltid bort det och kör utan.

Efter vi kollat termostatet kollar vi vattenpumpen. Det gör du genom att tappa ur kylarvätskan och efter det monterar bort vattenpumpskåpan. Bakom den hittar du impellern som ska snurra tillsammans med motorn för att pumpa runt kylarvätskan. Det kan du testa genom att hålla emot med handen och sedan dra runt motorn försiktigt för hand. Driver den runt impellern utan att du orkar hålla emot vet du att den är hel och att dreven inne i motorn är hela. Kan du hålla emot att impellern är stilla fast du drar runt motorn behöver du montera bort kåpan impellern sitter i för att komma åt dreven på baksidan.

Är det okej är nästa steg att spola vatten igenom systemet för att se att det inte är stock någonstans. Då monterar vi bort den ena slangen från vattenpumpen och pluggar den antingen med en plugg eller handen och stoppar i en vattenslang i kylaren och spolar försiktigt. Kommer det då vatten ur vattenpumpen vet du att alla kanaler är öppna från kylaren till pumpen. Kommer det inget vatten behöver du montera bort alla slangar och leta var det är stock.

Läcker din cross/enduro, motorcykel, moped eller fyrhjuling kylarvätska?

Kolla först var det läcker. Det vanligaste är att det läcker ut från ett litet hål under vattenpumpen. Om den gör det vet du att packboxarna till vattenpumpen börjat läcka och du behöver byta dem. Täpp inte igen hålet. Det är där för att du ska ha chansen att se att det läcker att inte kylarvätskan läcker vidare in i motorn. Ofta om packboxarna till vattenpumpen läcker är också vattenpumpsaxeln dålig. Därför kommer den ofta med i reparationssatser. Så kolla att det inte packboxen nött ett spår i axeln. Har den gjort det behöver du byta axeln också. Är den slät och fin kan tu återanvända axeln.

Utöver det kan det läcka från någon annan packning eller packbox, slang eller kylaren. I så fall behöver man leta upp varifrån det kommer och byta den packningen, packboxen eller kylaren.

Har din motor skurit och du misstänker att det är på grund av att den gått för varm? Här har du mera information om vad som är bra att tänka på: Information om motorn skurit

Är din moped eller snöskoter fläktkyld?

Kollar då att fläkten är hel och att kåpan runt cylindern är hel. Är fläkten remdriven kolla också remmen till den. Är kåporna runt cylindern trasiga kan det läckat ut luft som gör att det inte kyler tillräckligt.

Hittar du inte vad du söker eller vill ha hjälp med montering/rådgivning kontakta oss på info@sweetbike.se eller ring oss på 018-418 27 80 så hjälper vi dig.