Filtrera efter fordon

Kedjor, drev och drivlina



Bakdrev alu 1303.43

250 kr inkl moms

Bakdrev JTA 1304,47

267 kr inkl moms

* Bakdrev 1877.41

247 kr inkl moms

* Bakdrev 215.47

178 kr inkl moms

* Bakdrev 333.41

820 kr inkl moms

* Bakdrev 7086.48Z

552 kr inkl moms

* Bakdrev 812.41

435 kr inkl moms

* Bakdrev 812.43

435 kr inkl moms

* Bakdrev 827.52

739 kr inkl moms

* Framdrev 330.15

400 kr inkl moms

* Framdrev 331.15

380 kr inkl moms

* JT bakdrev 18.45

207 kr inkl moms

* Bakdrev alu 2080.39 (Marchesini)

314 kr inkl moms

* Bakdrev alu 2080.40 (Marchesini)

314 kr inkl moms

* Bakdrev alu 2080.41 (Marchesini)

329 kr inkl moms

* Bakdrev alu 2080.42 (Marchesini)

329 kr inkl moms

* Bakdrev alu 2080.43 (Marchesini)

375 kr inkl moms

* Bakdrev alu 2080.44 (Marchesini)

415 kr inkl moms

* Bakdrev alu 2080.45 (Marchesini)

415 kr inkl moms

* Bakdrev alu 2080.46 (Marchesini)

415 kr inkl moms

* Bakdrev alu 2080.47 (Marchesini)

440 kr inkl moms

* Bakdrev alu 2080.48 (Marchesini)

440 kr inkl moms

* Bakdrev alu 461.53

430 kr inkl moms

* JT bakdrev alu 1308.48

481 kr inkl moms

*D.I.D 525ZVM-X Reel 100ft incudes 20pcs ZJ

28045 kr inkl moms

*TALON Bakdrev TR379 Gold

658 kr inkl moms

*TALON Bakdrev TR379 Gold

658 kr inkl moms

AM6 framdrev 10t

AM6 framdrev 10t

81 kr inkl moms

AM6 framdrev 12T

AM6 framdrev 12T

79 kr inkl moms

AM6 framdrev 420 13t

AM6 framdrev 420 13t

76 kr inkl moms

Behöver du byta drivpaket på din moped, motorcykel eller fyrhjuling?

Här hittar du allt du behöver för det. Vi har modellanpassade drev från marknadsledande JT sprocket och Supersprox. Alla Supersprox drev är tillverkade i Europa.

Vi har Japanska kedjor från marknadsledande D.I.D, EK chain, Regina, Esjot, Tsubaki och RK.

Ska du bygga något custom som du inte hittar drev till? Vi har universal 520 drevämnen du kan svarva och borra till vad du vill.

När ska du byta din kedja och drev? Det är en fråga vi ofta får. Det enklaste sättet att kolla det på är att dra ut kedjan i bakkanten på bakdrevet. Glappar den ut att du ser ljus emellan drevet och kedjan är den sliten och bör bytas. Glappar den bara lite och du inte ser igenom är det okej.

Tips om du ska spänna kedjan som gäller de flesta mopeder och motorcyklar. Börja med att kolla manualen hur mycket slack det ska vara och var du ska mäta det. På vissa modeller står det på svingen. Efter det lossar du på bakhjulsmuttern lite. Du behöver inte skruva av den helt. Efter det skruvar du ut kedjespännarna jämt på bägge sidor tills du får rätt slack. När det är klart kan du dra fast bakhjulet igen med rätt moment som också står i manualen. Är du ändå osäker på om det är rätt kan du och en passagerare sätta sig på hojen och kolla att det fortfarande finns lite spel på kedjan. Blir den spänd som fiolsträng då behöver du lossa lite på den.

Motorcyklar med singelsving som Ducati och MV agusta ofta har är det lite anorlunda. Kolla då manualen hur du gör. Det generella är annars att lossa på låsbultarna till expandern. Efter det roterar man sedan navet så hjulet flyttas bakåt tills du fått rätt slack. När det är klart skruvar du fast det igen med rätt moment.

Till din fyrhjuling har vi modellanpassade drivknutar, drivaxlar, damaskband och damasker. Vi rekommenderar vår universal damask som passar alla fyrhjulingar som du enkelt monterar genom att blåsa den över drivknuten med ett expanderverktyg.

Här hittar du tillbehör som kedjespännare, bultar till kedjespännare, kedjerullar och bultar till drevet: Kedje och drevtillbehör | Sweetbike

Här hittar du kedjestyrare och svingskydd: Kedjestyrare och svingskydd | Sweetbike

Hittar du inte vad du söker eller vill ha hjälp med byte eller att spänna kedjan kontakta oss på info@sweetbike.se eller ring oss på 018-418 27 80.